Kierowca testowy McLarena Pedro de la Rosa spodziewa się zobaczyć więcej wyprzedzania w nadchodzącym Grand Prix Hiszpanii w porównaniu do poprzednich wyścigów.
Choć Circuit de Catalunya uchodzi za obiekt, na którym bardzo trudno jest wyprzedzać, Pedro de la Rosa spodziewa się pewnej poprawy w tym roku."Nowe regulaminy pomogą, ale w małym stopniu. Ludzie muszą zrozumieć, żę wyprzedzanie w Formule 1 jest zawsze trudniejsze niż w innych sportach, jak choćby w MotoGP."
"Nowe regulacje podkręcą to jednak troszkę. Będzie łatwiej wyprzedzać, bo będziesz w stanie łatwiej jechać za innymi samochodami na szybkich zakrętach. Nie mniej będzie trudno."
"Tradycyjnie Barcelona jest jednym z najtrudniejszych torów jeśli chodzi o wyprzedzanie. Uważam, że nowe reguły i ostatnia szykana pomogą sprawić, by wyścigi były bardziej interesujące dla widzów."
De la Rosa dodał, że nowe obiekty goszczące Grand Prix powinny rozważyć wpisanie w projekt dłuższych prostych, co znacznie poprawi szansę na atak.
"Najlepszym sposobem na poprawienie wyprzedzania w Barcelonie byłoby wydłużenie głównej prostej o kolejne 500 metrów. Oczywiście to niemożliwe, ale ludzie na nowych torach muszą to zrozumieć. W F1 potrzebujemy bardzo długich prostych, po których następują mocne hamowania i nawroty, tylko po to by dać szansę (na wyprzedzanie)."
29.04.2009 16:06
0
ja bym tam wolał - abstrachując - wyprzedzanie wszędzie a nie tylko na prostych - a nawet głownie nie na prostych....
29.04.2009 16:06
0
Żeby tylko BMW nie przepuściło tych wszystkich okazji ...
29.04.2009 16:12
0
"Żeby tylko BMW..." wykorzystało to, ze trudno się wyprzedza i nie zostali wyprzedzeni przez innych :) Chociaż ich to już wyprzedzić się nie da :P :) chyba że sie aż tak poprawia to wtedy niech to wykorzystają po tym jak zaliczą świetne kwalifikacje :)
29.04.2009 16:27
0
@. F1.09 - BMW w tym roku jest zdolne do wszystkiego.... nawet do przepuszczenia bolidów Force India
29.04.2009 16:43
0
oby gościu miał recję...
29.04.2009 18:06
0
* rację
29.04.2009 19:27
0
Panie De la Rosa, odkrywczy pan.
29.04.2009 19:29
0
Ale trzeba przyznać bolid F1.09 wyszedł im po prostu zajebis.. Ale mysle że będzie dobrze:D
29.04.2009 19:50
0
Ale wsumie o to chodziło po to te wszystkie "przeróbki' bolidów zeby było więcej walki na torzer
29.04.2009 19:51
0
walerus - to zacznij ogladac SBK lub SSP - a z samochodowych WTCC :) pozdro
29.04.2009 19:52
0
Oczywiście, wyprzedzanie jest emocjonujące, ale przyznajcie, że się podoba w zależności od osoby wyprzedzającej i wyprzedzanej;)
29.04.2009 20:13
0
No jeśli będzie podobnie, jak w Melbourne, gdzie super-miękkie mieszanki rozlatywały się po dwóch-trzech okrążeniach, jest spora szansa na nie lada widowiska. Mam nadzieje, że takie rzeczy nie będą miały miejsca i będą naturalnie wyprzedzać, poprzez szybszy bolid.
29.04.2009 20:25
0
Nowy tor w Abu Dhabi posiada właśnie 2 strasznie długie proste, więc tam możemy zobaczyć trochę wyprzedzania.
29.04.2009 22:30
0
A co się zmieni jeżeli wszystkie Team'y będą miały bolidy wyposażone w system KERS? oczywiście niewiele.Wyprzedzający ma więcej mocy żeby zaatakować ale wyprzedzany będzie mógł się skuteczniej bronić........
29.04.2009 22:53
0
Jacu - oglądam różne rzeczy... ;-)
29.04.2009 23:29
0
Maniek 81 jak ten co sie broni i ten co atakuje ma kers to bedzie tak jak by go nie mieli a jesli zawodnik mimo tego i tak sie da wyprzedzić to znaczy ze bez kersu tez by stracił pozycje
29.04.2009 23:38
0
ja uwazam ze to ze nie ma wyprzedzania to wina kierowców ujednoliconych opon i silników, a przedewszystkim format kwalifkacji. Jak od 02 do 05 robiło sie jedno hot lap i czasami teoretycznie nie zdobywał poleposition bo np swędziało go jajko a przy dzisiejszym formacie kwalifikacji jest czas zeby sie przyzwyczaic do tego swedzacego jajka co nie wpłynie na jego jazde. Pamiętacie wyscig na suzuce w 2005, raikonnen wygrał wyscig a wyprzedził tylko fischielle który zreszta sam oddał mu pozycje, a przesunał sie te 15 pozycji bo miał najszybszy bolid i bardzo duzo paliwa, a alonso który zajął 3 miejsce przesunął sie o 11 pozycji bo nie miał az tak duzo paliwa ale wyprzedzał kogo popadnie.
29.04.2009 23:46
0
takich alonso z suzuki jest mało a wszystkich młodych mozna przyrównać do raikonnena dlatego wyscigi sa bez wyprzedzania i zeby wróciły dawne emocje potrzebni sa 2 kierowcy zawsze w dobrych teamach którzy prowadzą walke taka jak schumacher i alonso w 2006 a nie taka jaka prowadził hamilton i massa (kto wiecej wyscigów nie ukonczy......)
30.04.2009 08:58
0
wydaję mi się raczej, że KERS bardziej przeszkadza w wyprzedzani niż pomaga. Widać to podczas wyścigów: dochodzi mnie na zakręcie, wyjście z zakrętu KERS i pupka nic.
30.04.2009 09:21
0
18. morek151. Oj masz rację. Tamten sezon wyłonił mistrza, który miał dobry samochód i w ogóle dojeżdżał do mety, a nie naprawdę świetnego kierowcę na dobrym bolidzie. Nic nie zastąpi pojedynków Hilla z Schumacherem...
30.04.2009 10:13
0
20. jawiemwszystko - jak to nic? A narwany Montoya? Nawet Hamilton sporo wyprzedza.
30.04.2009 10:57
0
czasami nawet zgodnie z przepisami...
30.04.2009 12:47
0
czasami...
30.04.2009 13:06
0
a czasami przy uzyciu cheatów np./god albo /give power
30.04.2009 13:14
0
Moim zdaniem jast jeszcze trudniej wyprzedzać na zakrętach z powodu tych nowych znacznie szerszych przednich skrzydeł
30.04.2009 13:28
0
Jeszcze słówko do tych co pisza o Suzuce 2005, a pamiętacie GP niemiec 2000?
30.04.2009 22:24
0
nie pamietamy bo ja zacząłem interesowć sie f1 w 2003 a 80% innych od kąd kubica sie rozbija
01.05.2009 09:38
0
Ja też nie pamiętam, miałam wtedy 5 lat:)
01.05.2009 19:46
0
BAR startował jeszcze z dalszego (18) pola niż RAI na Suzuce, ale dzieki strategii jednego tankowania (i wypadnięciu z toru MSC) wygrał swój pierwszy wyscig w karierze. Pamiętam jak płakał przez radio :)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się